SALE! Slevy na 20 000 produktů ZJISTIT VÍCE


Z reálného života do virtuálního světa – autentické modely bot ve videohrách

V opravdovém světě známé modely bot, vešly s velkou energií do videoher. Objevily se nejen ve sportovních hrách jako je například NBA nebo FIFA. Bude stačit, když Vám dáme příklad Fortnite – pravděpodobně nejoblíbenější titul v historii videoher. Tvůrci kolem této hry udělali hodně humbuku v síti, když začali spolupracovat s Jordan Brand.

Obuvnické společnosti našly novou platformu pro komunikaci s odběrateli. Videohry patří mezi nosiče zábavy, ale stejně jako kdysi filmy, stanoví taky živou reklamu produktů mezi kterými se nachází i boty.

Rozšíření hry Fortnite, ve kterém se objevily boty Air Jordan 1, stálo 18 $. Od května, kdy se objevily boty v prodeji, nebyla podána informace o tom, kolik krabic bylo koupeno fanoušky této hry. Několik linií kódů a grafika Air Jordan 1 stačilo na to, aby se v síti zase mluvilo jenom o Fortnite a o vzpomínaných botech. O této oficiální spolupráci mezi firmami psaly největší média na světě – dokonce Business Insider.

Můžeme očekávat, že spolupráce přinesla mnoho pro obě strany, protože Fortnite překonává rekordy v oblíbenosti. Nechť je příkladem koncert Marshmallow, který na streamu ve hře vidělo 10 milionů diváků.

Fortnite a Jordan Brand nastavili cestu pro spolupráci i v jiných hrách než jenom sportovních. Doposud bylo těžké najít jiný případ, kde by se našly skutečné boty ve videohře. Vylučujeme z tohoto srovnání FIFU a NBA, které od nedávna dávají fanouškům sportu možnost obouvat své závodníky v opravdové, velmi známé modely bot. 

Z roku na rok, v každé další edici, boty vypadají čím dál tím lépe a fanoušci tvoří závodníky s vlastní tváří. Také vytvářejí vzácné a limitované edice modelů, ve kterých hrály jejich idoly. V NBA 2K za některé varianty musíte dodatečně zaplatit a kupujete si je ve virtuálních obchodech.

Sami jsme si ne jednou vybrali Air Jordan, které jsme si zapamatovali ze zápasů Michaela Jordana v NBA, ale také sneakersy Penny Hardaway, Gary Payton nebo slavné boty Reebok Shawn Kemp.

V edici 2K20 šlo všechno ještě dál. 2K Sports ve spolupráci s Nike, oficiálním partnerem NBA, začalo s programem, ve kterém se za provedení různých úkolů v režimu MyPlayer, obdrží limitovanou edici virtuálních bot. To není ovšem všechno a teprve další fragment je fascinující a v určitém smyslu inovativní. Ti, kteří provedou úkol ve hře, obdrží šanci na nákup limitované edice Nike 2K LeBron 17, které sám LeBron James naposledy ukázal na Instagramu.

Doposud se nestalo, že výherci bot ve hře, je chtějí mít i v skutečné verzi. 

Alfie Brody, viceprezident marketingu v 2K vysvětluje:

Jsme připraveni přesouvat hranice projektů, které realizujeme. Naši partneři jsou ochotni zkoušet nestandardní činnosti a chtějí doručit hráčům opravdové a unikátní zkušenosti. Čekáme na to, kdy závodníci začnou vyhrávat boty a kupovat je i v reálném světě.

Hry jsou pro značky přirozeným prostředím, díky kterému se mohou dostat k mládeži, ale také k těm trochu starším lidem, kteří byli vychováni v 80. a 90. letech. Chybné je myšlení, že hráči hrající hry se nezajímají a nevšímají si módy, čili toho do čeho se oblékají a jaké nosí boty. Hráči tvoří ohromnou skupinu lidí, která se zajímá o nejrůznější trendy. 

Mezitím se o dynamicky rozvíjející svět bot zajímají nové skupiny lidí, mezi kterými nechybí ani samotní hráči.

A Vy sami hrajete a zajímáte se o nejnovějšími trendy mezi botami? Protože my rozhodně ano!

Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.
Přidejte se k odběratelům newsletteru a ...Využijte slevu 250 Kč na první nákupy!