Puma, jako značka roste rychleji než její nejbližší rival a bratr – adidas. Značka pocházející z města Herzogenaurach zaznamenala v dubnu 2019 svůj nejlepší kvartál v historii. Vliv na tyto skvělé výsledky měl projekt odstartovaný v roce 2014. Pokud chcete vědět více o tomto mistrovském počinu, čtěte dále.

Dalo by se říct, že Rihanna přináší štěstí. Pumu vytáhla z hluboké krize. Na tomto příkladu je jasně vidět, že i velké značky potřebují čas od času inovativní nápad, který je dostane zpátky na výsluní.

Puma znovu překvapuje

Klíčem k úspěchu bylo pro značku Puma určení Rihanny jako kreativní ředitelky dámské kolekce. Lépe se to už nedalo vymyslet. Tvrdit však, že Puma měla prostě štěstí, by bylo urážkou pro všechny, kteří měli zásluhu na tom, aby se novou tváří značky stala právě Riri.

Puma provedla detailní průzkum znázorňující překrývání cílových skupin oděvního giganta a Rihanny. Pokusili se to proto využít. Z Barbadosu pocházející Riri však nechtěla být jen “reklamním poutačem”. To ona chtěla mít větší podíl na celém projektu a rozhodovacím procesu. Proto navrhla již zmíněný post kreativní ředitelky.

Bez ohledu na to, zda se vám líbí její hudba, jistě uznáte, že Rihanna je jednou z největších hvězd dnešních dob. Její jméno bude v budoucnu určitě figurovat na seznamu největších hvězd popové hudby. I proto tvůrci značky Puma rozhodně věděli, co dělají!

Statistiky neklamou – úspěch Pumy

Po podepsání smlouvy s Rihannou šlo všechno jako po másle. Hodnota akcií značky stoupla od začátku roku 2015 o 275 procent. Jen za poslední kvartál o dalších 15 procent. Puma zaznamenala provozní příjem na úrovni 143 milionů eur (naplánovaných bylo 139). Investoři byli nadšeni. Vůbec se tomu nedivíme, protože úsměv na jejich tvářích může být ještě větší díky skvělým výsledkům v Asii a USA. Tedy na dvou největších trzích.

Značky a celebrity – reklamní billboardy nebo něco víc?

Rihanna byla prvním jménem v nejnovějších dějinách Pumy, které opětovně vyvolalo zájem o značku. Její autorské boty – Puma Creeper by Rihanna – byly označeny za boty roku 2016. Riri byla první ženou, jejíž boty dosáhly takový úspěch. Pokud vám to nestačí, co řeknete na to, že díky této spolupráci narostla hodnota Pumy v roce 2017 o 92%?

Riri se stala nejdůležitější celebritou v kategorii Sporting Goods. Na tomto místě ještě dodáme, že projekt s Rihannou vyvolal efekt sněhové koule. V Pumě se začaly objevovat další slavná příjmení. Kromě známé zpěvačky to byla i Selena Gomez a Jay-Z.

Obecně, podle tržních analytiků, existuje fakty potvrzena teorie, že celebrity nejsou v případě velkých značek nejlepší formou reklamy a obyčejně bývají peníze vyčleněné na kontrakty s nimi špatnou investicí

Tak je tomu například v případě Kanye Westa, který, ačkoliv prodává sebou navrženou obuv, má malý vliv na reálné zlepšení finanční kondice značky adidas. Vliv na hodnotu značky mají naopak jiné, výborně se prodávající modely jako adidas Superstar, Stan Smith, Ultra Boost a sneakers s technologií Boost System.

Existují však určité spojitosti, které mají pozitivní vliv na celkový prodej. Podmínkou bývá široká dostupnost produktu. V případě Fenty to tak je a ženy si zmíněné Creepers, pantofle navržené Riri

a celou řadu označenou jejím jménem zamilovaly. Značka se díky tomu přiblížila spotřebiteli.

Co je ale nejdůležitější, podepsání smlouvy s Rihannou osvobodilo Pumu z okovů chybějícího charakteru. Možná trochu přeháníme, ale značka ho postupně začala ztrácet, stala se neautentickou a jednoduše nudnou.

View this post on Instagram

Living in my Cali Bolds for summer. @pumasportstyle

A post shared by Selena Gomez (@selenagomez) on

Kdysi byla přece mimořádně oblíbená a její modely byly běžně k vidění na nohou basketbalistů NBA (Puma se k basketbalu vrátila) a následně i na nohách pouličních b-boys. Byla milovaná a obdivovaná. Riri ideálně zapadla do tohoto modelu, hudby, umění a světa umělců. Puma jednoznačně profituje z popularity této popové hvězdy a naopak Rihanna má nepochybně neocenitelný vliv na formování charakteru značky.

A jak vám se líbí výsledek spolupráce Rihanna x Puma?

Autor

Szczepan Radzki

Jsem content editorem a novinářem, nadšencem sociální komunikace a kontrastů. Jako autor blogu o sbírání obuvi jsem propagoval mnoho iniciativ spojených se světem sneakers a streetwearu. Rád trávím čas aktivně - vychoval jsem se na basketbalu. Mám rád limitované edice, nejen pokud jde o obuv.
Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.

Pokračováním v používání webu souhlasíte s používáním cookies. více informací

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Další užívání stránek znamená, že souhlasíte s jejich použitím.

Zavřít