Logománie – návrat trendů z 80. a 90. let

„Móda se vrací“ – ačkoli je to známý slogan, je třeba uznat, že je to jedno z pravidel, která vládnou módnímu světu. To, co se kdysi považovalo za kýč a nevkus, může být dnes skutečným hitem. Tak je to i v případě logománie – trendu, který spočívá v prezentování loga značek. Jak se zrodil tento trend a jak nosit boty a doplňky v tomto stylu?

Boom logománie je specifický pro 80. a 90. léta minulého století.

Logománie – co je to?

Tímto termínem označujeme oblečení, boty a doplňky s výrazně viditelným logem značky. Pravidlo je jednoduché – čím viditelnější, tím lepší. Ačkoliv zpočátku byla logománie charakterická výlučně pro produkty sportovních značek, dnes je specifická právě pro outfity v casualovém stylu.

7789

Batohy Calvin Klein: hnědý a bílý.

Nápad s prezentováním loga není výmyslem posledním několika týdnů – jeho počátky sahají do 80. let. Právě tehdy se zrodila móda na fyzickou aktivitu a zejména fitness. Výrobci sportovního oblečení rádi využívali potenciál zisku nových klientů díky výraznému logu.

7790Podobné modely kšiltovek GUESS najdete na eobuv.cz

K trendu logománie se v 80. letech přičinil i vzrůstající konzumní způsob života a ekonomický boom ve Spojených státech. Právě tehdy vznikl pojem generace yuppie – mladých Američanů zaměřených na kariéru a luxus. Bylo módní zdůrazňovat majetek, který měl odrážet vysoké sociální postavení. Právě tento trend se projevil v oblasti módy. Nejjednodušší bylo demonstrovat svébytné pojetí luxusu prostřednictvím módy, kde je jasně viditelné logo známé značky.

7791

Guess: Černé sneakers, kšiltovka a přívěsek.

Loga značek se začaly objevovat na mikinách, tričkách, kalhotách, botách a kabelkách či batozích a také na spodním prádle. Značky takto získávaly reklamu zdarma. Prim v tomto odvětví vedly značky jako Calvin Klein, Louis Vuitton a Chanel.

7792

Kabelka GUESS

Začátek příštího desetiletí jen posílil silnou pozici logomania trendu. Všechno kvůli stále živé módě pro streetwear – nošení mikiny se slavnou bruslí Nike nebo baseballové čepice se třemi pruhy adidas bylo povinné. Více se o módě 90. let dočtete v dalším článku.

Čím blíže k začátku 21. století, tím více se logomanie začala spojovat s kýčem. Trh zahltily čínské padělky známých značkových produktů. Hodnota loga značek se tak snížila a móda minimalismu trvala až do poloviny 10. let současného století.

Nyní, o 20 let později získala logománie poněkud jinou tvář. Dnes to není vnímáno jako symbol snobství a hmotného manifestu, ale jako způsob hry se stylem, trochu ironické zdůraznění nostalgie spojené s módou v předchozích desetiletích. Pro některé značky, jako např. Guess nebo Tommy Hilfiger – výrazné logo je povinným prvkem téměř každého projektu.

Víte, že…?

Návrat logománie ve prospěch trendsetterů je velkou předností značky Kenzo. Její návrháři ve své kolekci 2012 představili mikinu s velkým logem, která znázorňovala obchodní značku a hlavu tygra.

7793

Doplňky značky Diesel: crossbody kabelka a džínová kšiltovka.

Jak zkrotit trend logománie? Je to snadné: nic se nemá přehánět, proto je důležité, aby do stylingu byl zahrnut pouze jeden kus oblečení zdobený logem značky. Tímto způsobem vynikne v celém outfitu. Boty a doplňky v tomto stylu jsou spíše volbou pro neformální příležitosti – u těch společenských je vhodnější vsadit na méně křiklavé doplňky.

Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.
Přidejte se k odběratelům newsletteru a ...Využijte slevu 250 Kč na první nákupy!
Zkontrolujte v obchodě
furla, air force 1 dámské, geox, podzimní boty dámské, nike air max plus, boty salomon, Dámská obuv NIKE, Pánská obuv Salomon, Kabelky Pinko, Nike Air Force, Dámská obuv ECCO, Obuv na suchý zip, nike air force, Pánské bílé tenisky, batoh guess, Crossbody kabelky Tommy Hilfiger, taška na notebook, timberland boty pánské, vans, tenisky, dr martens, Dámské černé kozačky, Hnědé kozačky, Dětská obuv Vans, geox boty, Dámská obuv Columbia, karl lagerfeld, esize.me, Kabelky Desigual, adidas Terrex