“Móda se vrací” – ačkoli je to známý slogan, je třeba uznat, že je to jedno z pravidel, která vládnou módnímu světu. To, co se kdysi považovalo za kýč a nevkus, může být dnes skutečným hitem. Tak je to i v případě logománie – trendu, který spočívá v prezentování loga značek. Jak se zrodil tento trend a jak nosit boty a doplňky v tomto stylu?

Boom logománie je specifický pro 80. a 90. léta minulého století.

Logománie – co je to?

Tímto termínem označujeme oblečení, boty a doplňky s výrazně viditelným logem značky. Pravidlo je jednoduché – čím viditelnější, tím lepší. Ačkoliv zpočátku byla logománie charakterická výlučně pro produkty sportovních značek, dnes je specifická právě pro outfity v casualovém stylu.

7789

Batohy Calvin Klein: hnědý a bílý.

Nápad s prezentováním loga není výmyslem posledním několika týdnů – jeho počátky sahají do 80. let. Právě tehdy se zrodila móda na fyzickou aktivitu a zejména fitness. Výrobci sportovního oblečení rádi využívali potenciál zisku nových klientů díky výraznému logu.

7790Podobné modely kšiltovek GUESS najdete na eobuv.cz

Známka luxusu

K trendu logománie se v 80. letech přičinil i vzrůstající konzumní způsob života a ekonomický boom ve Spojených státech. Právě tehdy vznikl pojem generace yuppie – mladých Američanů zaměřených na kariéru a luxus. Bylo módní zdůrazňovat majetek, který měl odrážet vysoké sociální postavení. Právě tento trend se projevil v oblasti módy. Nejjednodušší bylo demonstrovat svébytné pojetí luxusu prostřednictvím módy, kde je jasně viditelné logo známé značky.

7791

Guess: Černé sneakers, kšiltovka a přívěsek.

Loga značek se začaly objevovat na mikinách, tričkách, kalhotách, botách a kabelkách či batozích a také na spodním prádle. Značky takto získávaly reklamu zdarma. Prim v tomto odvětví vedly značky jako Calvin Klein, Louis Vuitton a Chanel.

7792

Kabelka GUESS

90. léta a krize logománie

Začátek příštího desetiletí jen posílil silnou pozici logomania trendu. Všechno kvůli stále živé módě pro streetwear – nošení mikiny se slavnou bruslí Nike nebo baseballové čepice se třemi pruhy adidas bylo povinné. Více se o módě 90. let dočtete v dalším článku.

Čím blíže k začátku 21. století, tím více se logomanie začala spojovat s kýčem. Trh zahltily čínské padělky známých značkových produktů. Hodnota loga značek se tak snížila a móda minimalismu trvala až do poloviny 10. let současného století.

Logománie opět módní! Jak nosit tento trend?

Nyní, o 20 let později získala logománie poněkud jinou tvář. Dnes to není vnímáno jako symbol snobství a hmotného manifestu, ale jako způsob hry se stylem, trochu ironické zdůraznění nostalgie spojené s módou v předchozích desetiletích. Pro některé značky, jako např. Guess nebo Tommy Hilfiger – výrazné logo je povinným prvkem téměř každého projektu.

Víte, že…?

Návrat logománie ve prospěch trendsetterů je velkou předností značky Kenzo. Její návrháři ve své kolekci 2012 představili mikinu s velkým logem, která znázorňovala obchodní značku a hlavu tygra.

7793

Doplňky značky Diesel: crossbody kabelka a džínová kšiltovka.

Jak zkrotit trend logománie? Je to snadné: nic se nemá přehánět, proto je důležité, aby do stylingu byl zahrnut pouze jeden kus oblečení zdobený logem značky. Tímto způsobem vynikne v celém outfitu. Boty a doplňky v tomto stylu jsou spíše volbou pro neformální příležitosti – u těch společenských je vhodnější vsadit na méně křiklavé doplňky.

Autor

Agnieszka Ślęzak

I když se může zdát, že lodičky a conversky nejdou ruku v ruce, právě tyto boty mají v mém botníku výhradní místo. Můj styl definuje černá barva a kousky s květinovými vzory. Jsem milovnicí černého humoru, filmů Quentina Tarantina a zvířat. Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.

Pokračováním v používání webu souhlasíte s používáním cookies. více informací

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Další užívání stránek znamená, že souhlasíte s jejich použitím.

Zavřít