Technologické novinky v obuvnickém průmyslu mají zvýšit šance závodních sportovců na úspěchy např. v běhání. Z roku na rok jsou boty čím dál tím lehčí, protože tak to přesně plánoval Bill Bowerman, jeden z tvůrců značky Nike. Po tom, jak největší jména sportovců začaly plnit titulní stránky novin s rekordy, všichni začínají používat moderní řešení v obuvi. Pro konečného odběratele je to skvělá informace, protože to bude pro nás všechny pohodlnější.

V našem seznamu umístění bot nemá žádný význam. Důležité je, aby se v něm nacházely boty, které stojí na samotném vrcholu technologie. Není tajemstvím, že firmy se derou dopředu a hledají nové řešení, které by jim zaručily větší odstup od konkurence. Stejně jako to bylo v případě systémů Air nebo Flyknit a rozhodně také s Boostem. Podobně to může být i s tím, co se současně děje ve světě bot – 3D tisk.

Under Armour ArchiTech Futurist

Můžeme říct, že to co je vytisknuto v 3D tiskárně znamená, že se to nachází na TOP místě technologií v obuvnickém průmyslu. Na tiskárně je vyrobena podrážka boty. Samotná podrážka má skvěle fungovat při tlumení otřesů. Svršek je řekněme klasický, kde materiálem použitým k výrobě je standardní pro Under Armour Speedform. Systém šněrování bot tvoří tkaničky + zip, což nevypadá špatně, ale spíš futuristicky jako celé boty. Co je zajímavé, model Futurist bylo možné koupit v ceně 300 dolarů.

Nike Zoom Vaporfly 4%

Máme hrozně rádi tyto boty, milujeme je opravdovou láskou. To jak geniálními botami jsou, teprve cítíme v momentu, když se jich dotkneme a poprvé je obujeme. Máme standardní verzi Zoom Vaporfly a ty jsou už samy o sobě neobvykle lehké. Lepší verze je úžasná. Jedná se o model, ve kterém běhali pánové během pokusu o získání nového rekordu v maratonu. V New Yorku jsme měli jsme možnost se jich dotknout a zamilovali jsme se. V Zoom Vaporfly 4% byly použity nejlepší a nejvíce pokročilé podrážky, takové jaké vyrobila firma Nike – ZoomX.

12404

Podívejte se na nabídku běžeckých bot Nike v eobuv. Foto by GO, flickr

A tady máme menší doplnění pro běžce: Gradace je následující. Nike Zoom Vaporfly Elite > Nike Zoom Vaporfly > Nike Zoomfly. Pánové běžci bili všechny rekordy ve verzi Elite, čili uhlíková deska, svršek z Flyknitu.  Elite je verze vytvořená na individuální žádost běžců. Zoom Vaporfly má uhlíkovou desku, zatímco Zoomfly má nylonovou desku.

Nike HyperAdapt 1.0

Ach, no, jak by nám mohly chybět v našem seznamu tyto boty. Nike HyperAdapt 1.0 mají tkaničky, které se samy zavazují. Systém je svým způsobem známý z filmu Návrat do budoucnosti a Nike Mag. Systém není ideální, ale dělá dojem. Motory vydávají zvuky, podrážka svítí a samotné boty jsou celkem malé a pohodlné. Kromě vyšší váhy, která vyplývá z mechanických prvků obuvi. Jsou to rozhodně naše nejdražší boty v kolekci, jestli se tady bavíme o maloobchodní ceně. Ale to asi není překvapením pro nikoho, protože je to jeden z nejdražších modelů v historii, v kategorii nominální maloobchodní cena. Samozřejmě samozavazovací boty navrhl Tinker Hatfield.

adidas Futurecraft 4D

Hodně lidí říká, že to je další velká věc. A my s tím souhlasíme, ale nemyslíme si, že to bude velká věc už dnes. Proč? Dokonce počáteční výroba a 100 tisíc párů bot, které adidas oznámil v roce 2018 je pořád málo pro komerční trh. Tak je to také s HyperAdapt 1.0. Boty z tiskárny ve tvaru známých a milovaných Ultra Boost – to je ono! Především, Futurecraft jsou zkonstruovány právě tak, aby se dosáhlo co nejlepších výsledku na běžecké trati. Ano, nejsou to pouze pěkně vypadající a moderní boty, které byly vytisknuty na tiskárně 3D. Co víc, i nadále jsou ceny na trhu za tyto boty smrtící.

adidas Speedfactory AM4LDN

12405

Pěna Ultra Boost je nezbytným prvkem každých futuristických bot od značky adidas.

Vedle Under Armour, Speedfactory AM4LDN je nejméně známým produktem na seznamu. Byly navrženy společně s londýnskými běžci. Sbírali od nich informace o tom, co by boty měly mít, jak by měly být zkonstruovány a z čeho vyrobeny. Především mají mít velmi velkou přilnavost podrážky, která se má dokonale osvědčit v městských podmínkách, na betoně i během deště.