Vans – nejžhavější značka na světě mezi mladistvými

2 min.

Hudba, ulice a celá kultura, ve které dominují mladiství. Když si začnete více všímat značky Vans, určitě uvidíte také boty, oblečení a doplňky. Bez pochybností je tato charakteristická značka, jako málokterá, plná entuziasmu, energie, ale také bouřlivosti mladých lidí.

Pokud si má šestnáctiletý kluk koupit boty, je opravdu velká šance na to, že si vybere právě plátěnky Vans. Výše je již pouze oděvní gigant – Nike.

Newyorské média milují Vans – podobně jako mladiství

Vans Old Skool byly představeny světu v roce 1977 a po čtyřiceti letech na trhu je bota stále čerstvá jako housky z pekárny. Je jedno jaké to je pokolení, Vans je neobvykle vážná značka pro mládež. S malou výjimkou o které si přečtete v textu níže.

V roce 2018 Vans Old Skool byly nejžhavějším trendem léta. Ženy nosily černé plátěnky jak ke kalhotám, tak i k šatům. Mladí muži si je obouvali ke krátkým kalhotám, chino kalhotám a džínám. Newyorské média popisovaly fenomén Old Skool tímto způsobem:

Můžete je vidět všude, ve vlaku, metru, na ulici i v mnoha vesnicích. To jsou nejvíce rozšířené boty po světě, protože již při obutí víte, že kdekoliv Vás vítr zavane, Vans Old Skool tam ideálně zapadnou.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post

Bouřlivák, který si získal Instagram

Nemělo by Vás překvapit, že tenisky Vans jsou tak oblíbené. Jsou to cenově přístupné a univerzální boty. Dodatečně, Vans si po léta budoval image svobodné a fajn značky, která ve světě nezapadá do pravidel dospělých lidí. Vans zrcadlí ducha skateboardingu v nejčistším provedení. Značka je bezkompromisní a v určitém smyslu také zakázaná (stejně jako jízda na skateboardu není všude akceptována společností) a rebelská.

Můžeme bez problému říct, že od poloviny 70. let minulého století, je značka Vans ikonou skateboardingu, kterou si vybírá každé pokolení. Je úplně jedno, zda jeho představitelé jezdí na skateboardu nebo ne.

Stačí se podívat na Instagram, kde se pod označením #VansOldSkool nachází více jak 2,5 milióny fotografií. Dva hashtagy #StanSmith a #adidasStanSmith překonávají dříve vzpomínány rekord o skoro 100 tisíc fotografií. Old Skool jako první boty značky, měly z boku svršku charakteristický pásek. Po letech se tento motiv stal klíčovým prvkem návrhářů plátěnek Vans.

13614

Photo by Rhendi Rukmana on Unsplash

Značka Vans je spojována se skateboardem nejen jako s disciplínou, ale především stylem života.

Úspěch v televizi, oznámením porážky

Pamatujete si film Fast Times at Ridgemont High, ve kterém jednou z “obuvnických hvězd” byl Converse Chuck Taylor? V produkci z roku 1982 se objevil také model Vans Old Skool. Na nohou je měl bouřlivák Sean Penn hrající hlavní roli.

Víte, že…?

V botách Vans můžete vidět prakticky každou velkou hvězdu? Nosil je A$AP Rocky, Justin Bieber, Kanye West, David Beckham nebo Kristen Stewart.

Byla to neobvykle skutečná reklama a k tomu všemu zdarma. Herec byl zlobivým chlapcem, nejen ve filmu. Bohužel to byl také začátek konce značky Vans. Firma se uspokojila úspěchem a udělala sérii dramatických rozhodnutí. Tvůrci výrazné, drzé a vždy bouřlivé skateboardingové ikony se rozhodli vyzkoušet síly také v jiných sportech. Úspěchy? Nulové. Od roku 1988 se začal náročný proces vykoupení značky Vans jinými korporacemi.

Teprve v roce 2004, po převzetí Vans přes VF, se firma vrátila ke kořenům a získala si srdce skaterů a tím také mladéž.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post

Právě tato výjimka, o které jsme se Vám již zmiňovali na začátku článku – moment, kdy se Vans nestal klíčovým hráčem. A není to tak, že firma přestala existovat nebo také produkovat na trh boty. Tento čas je velmi mlhavý a dokonce samotná značka ho popisuje ve třech větách.

V roce 1988 byly představeny Vans Steve Caballero. V roce 1995 se pořádal Warped Tour a zavedli Vans Snowboard. V roce 1996 Vans sponzoruje Triple Crown of Skateboarding. 2001 – Vans pomáhá s produkcí Dogtown and Z-Boys.

Použijeme námi v poslední době oblíbené zformulování. Vans si prošel svou lekcí a přestal předstírat někoho, kým není. Značka se drží dávných hodnot, toho co potřebují její odběratelé, kým jsou a kde je mají hledat. Pravda je taková, že Vans Old Skool nejsou nejdražší a nejvíce originální boty na trhu a ví to každý, kdo se aspoň trochu zajímá o módu.

Musíme zdůraznit, že to ne samotná značka, ale také všichni, kteří si ji vybírají způsobili, že se stala cool. Protože cokoliv, co se stane na trhu, jakýkoliv trend panuje, Vans se vždy může vrátit ke svým kořenům. K skateboardu, k ulici a její kultuře, k hodnotám (rebelství a mládí), ale také k jednoduchým a nadčasovým vzorům.

A Vy už máte svůj vlastní pár obuvi Vans?

Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.
Doporučené
Přidejte se k odběratelům newsletteru a ...Využijte slevu 250 Kč na první nákupy!