Kabelky, které chce mít každý. V čem spočívá fenomén „it-bags”?

2 min.

Jsou nadčasové, jsou synonymem luxusu a zároveň – opravdu drahé. Napříč své vysoké ceně jsou objektem zájmu každé sběratelky trendy kousků. „It-bags”, protože o nich je tady řeč, jsou módní už několik desetiletí a to v každé sezóně, po celém světě. Podívejte se, do jakých luxusních kabelek už roky investují ty největší trendsetterky.

Koupě jedné z kabelek tohoto typu je skutečnou investicí.

„It-bag” – co to je?

Stručně řečeno, „it-bags” jsou nejžádanější kabelky na světě. Samotný termín se objevil v 90. letech a byl pojmenováním pro nejlépe se prodávající doplňky luxusních značek, jako je Chanel, Hermes nebo Fendi. Právě kabelka posledního jmenovaného módního domu byla jako první označená pojmem „it-bag”. Byl to model kabelky Baguette.

Americký „Vogue” o kabelce Fendi Baguette:

„It-bag” je magický doplněk, kterého vlastnění je důkazem toho, že máme všechno, po čem touží svět.

Termín se velmi rychle udomácnil ve světě módy a označovali se ním nejen produkty italského módního domu. Pojem „it-bag” je poměrně mladý, to však neznamená, že toto pojmenování dostávaly pouze kabelky, které vznikly v 90. letech a později. Na to, aby se mohly doplňky takto pojmenovat, musely splňovat tři kritéria:

  1. nosily je hvězdy (nebo byly inspirací pro jejich vznik) – množství modelů těchto kultovních kabelek je pojmenovaných na počest konkrétních osob,

  2. byly drahé,

  3. měly mít omezenou dostupnost, díky čemu byly doplňky určené pro elitu.

Chanel 2.55

Prvním modelem „it-bag” v našem outfitu je společenská kabelka na řetízku od značky Chanel s charakteristickým prošíváním. Stejně, jako v případě téměř každého projektu Francouzky, nejdůležitějším kritériem při jejím vzniku bylo pohodlí. Díky řetízku této malé kabelky ji nebylo třeba držet v ruce. Tato kabelka, která byla na trh uvedena v roce 1955, je dodnes jednou z největších inspirací pro ty nejznámější módní domy a nejen to. Cena? V závislosti od velikosti modelu se jejich cena pohybuje od 3500 do více jak 4000 eur.

Hermes Birkin

Kabelka Birkin uznávaná za nejdražší a nejluxusnější kabelku na světě, od módního domu Hermes, je modelem, za kterým se doslova dělají řady a tvoří seznamy čekatelek. Trendsetterky přitom neodrazuje ani cena, sahající až do výšky… 32 000 eur. Kabelka vytvořená na počest zpěvačky Jane Birkin, s charakteristickým hranatým tvarem a krátkým úchytem, měla být především praktická a vhodná na cestování.

Louis Vuitton Speedy

Na našem seznamu slavných „it-bags” nemůže chybět ani jeden z nejvíce praktických a nejobjemnějších modelů, které miluje i samotná Audrey Hepburn. Speedy od Louis Vuitton je kufřík, který vznikl ještě v 30. letech. I když francouzská značka se už nějaký čas předtím věnovala výrobě cestovních tašek, právě Speedy byla jedním z prvních doplňků v portfoliu značky, který mohl posloužit jako příruční batoh. Cena originální kabelky Louis Vuitton může sahat až do výšky 1000 eur.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez S O F I (@sofitreasures)

Gucci Jackie

Podobně jako v případě Hermes Birkin, tak i tato kabelka vděčí za svůj název módní ikoně, kterou byla v 60. letech Jackie Kennedy. Tento, na první pohled celkem všední, kousek byl jedním z oblíbených doplňků první dámy Spojených států. „Boho bag”, protože takto označujeme tento model, byl uznávaný za první model kabelky vaku v dějinách. Ze začátku ho nosily především milovnice boho stylu, ovšem nejdřív na tom měla velkou zásluhu právě Kennedy a byla využívaná i v rámci formálnějších outfitů. V současnosti tento model stojí přibližně 1200 eur.

Původní text článku byl přeložen a upraven pro potřeby blogu eobuv.cz.
Doporučené
Přidejte se k odběratelům newsletteru a ...Využijte slevu 250 Kč na první nákupy!
Zkontrolujte v obchodě
Pánská obuv Guess, coccinelle, Pánská obuv Crocs, chlapecke zimni boty, Kabelky Jenny Fairy, Pánská obuv Converse, Kabelky Calvin Klein, sneakers